05:56 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت جهاد کشاورزی

آخرین وضعیت کشت و تولید گندم برای سال آینده
نماد برتر- مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با کاشت گندم در چهار میلیون و ۴۹۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی تا هشتم آذر ماه، ۷۵ درصد برنامه کشت این محصول تا کنون محقق شده است.
ترخیص بدون مجوز محموله ۸۱ هزار تنی ذرت از گمرک!
نماد برتر- بیش از ۸۱ هزار تن ذرت بدون اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی از گمرک ترخیص شده و وضعیت مشخصی ندارد، آن هم در شرایطی که طی مدت اخیر عدم توزیع مناسب و محدودیت در تأمین نهاده‌های دامی، از عوامل نابسامانی بازار مرغ اعلام شده بود.
توسعه صادرات، موتور محرک تولید و سرمایه‌گذاری است
نماد برتر- جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید، صبح امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
مرغداران زیر فشار پاسکاری دو وزارتخانه!
نماد برتر- مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: زمانی که مسئولیتهای بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت منتقل شد، تمام سیستم به هم ریخت و دو مسئولیتی شدن و به عبارتی دو وزارتخانه ای شدن وظایف، نظم و ترتیب توزیع و تامین نهاده ها را به هم زد و در این میان مرغداران متحمل خسارت های بسیاری شدند.
بی توجهی به هشدارها مشکوک است؛ شاید برخی به دنبال واردات مرغ هستند!
نماد برتر- دبیر انجمن جوجه یکروزه یکی از عوامل تاثیرگذار در گرانی گوشت مرغ در روزهای اخیر را بی توجهی برخی از دستگاههای کارگروه تنظیم بازار به مشکلات صنعت پرورش مرغ مادر دانست.
تصمیمات جدید برای کنترل قیمت مرغ
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار، اختیار برنامه ریزی توزیع استانی گوشت مرغ از محل ذخایر راهبردی را به دبیرخانه کارگروه های استانی تنظیم بازار واگذار و وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد برنامه زمانبندی اجرای طرح اختصاص ۴۰ درصد نهاده ها به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور را تا ابتدای سال آینده تهیه و ارایه دهد.
بی تدبیری‌هایی که مرغ را پر داد!
نماد برتر- افزایش شدید قیمت مرغ در روزهای اخیر، رعایت نشدن دائمی نرخ مصوب محصولات مشمول قیمت‌گذاری، نبود نظارت بر فرآیند توزیع نهاده‌های دامی و اقدام دیرهنگام نهادهای مسئول برای عرضه مرغ با نرخ دولتی در راستای تنظیم بازار همه از جمله عواملی است که دست به دست هم دادند تا مرغ را هم از سفره بخشی از جامعه حذف کنند.
در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعتبار ویژه ای برای مناطق محروم در نظر گرفته شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ از دولت خواست که اعتبار بیشتری برای مناطق محروم در رین لایحه در نظر بگیرد.
کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تشکیل می‌شود
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی به معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی این وزارت ماموریت داد تا نسبت به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، اقدام کند.
توزیع ۵۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در تهران
نماد برتر- معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در روزهای آینده قیمت مرغ کاهش می یابد از توزیع روزانه ۳۰۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸ هزارو ۵۰۰ تومان و ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵ هزار تومان در تهران خبر داد.
قیمت مرغ تا هفته آینده متعادل می‌شود
نماد برتر- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران با بیان اینکه مقرر شده مرغ با نرخ مصوب در ۲۵۰ میدان تره بار اصلی و فرعی تهران توزیع شود، اظهار کرد: باید عرضه مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی چند روز ادامه پیدا کند و در این صورت تا هفته آینده قیمت‌ها متعادل خواهد شد.
گلایه های انجمن صنایع لبنی از ستاد تنظیم بازار در گرانی ۵۵ درصدی شیر
نماد برتر- سخنگوی انجمن لبنی با انتقاد از وزارت کشاورزی و تصمیم ستاد تنظیم بازار در افزایش۴۵۰۰ تومان نرخ شیر خواستار حذف قیمت گذاری دستوری شد.
قیمت محصولات لبنی قبل از تعیین نرخ شیرخام محاسبه نمی شود
نماد برتر- سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در واکنش به صحبت های اخیر معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اعلام زودهنگام قیمت مصوب شیرخام توضیحاتی ارائه داد.
وزارت کشاورزی مسئول تنظیم بازار میوه شب عید شد
نماد برتر- با وجود مخالفت وزارت جهاد کشاورزی، مسئولیت ذخیره سازی و تنظیم بازار میوه شب عید به این وزارتخانه سپرده شد.
بورس کالا آماده نخستین گواهی سپرده خرما شد + مزایا و فرایند معاملات
نماد برتر- معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از راه اندازی نخستین معاملات گواهی سپرده خرما خبر داد و مزایا و فرایند انجام این ابزار جدید را اعلام کرد.